vineri, 27 iunie 2008

L-a apucat un ras isteric de parca ar fi avut praf de purici pe corzile vocale.
El: “Nu draga, Petra! Desi, recunosc, mi-au trecut prin cap diverse. Totusi e macabru, ce pula mea!”
Eu: “Tocmai asta si era subiectul: pula ta si (nu in ultimul rand) firma mea!”
Ma ridic si deschid un geam. Simteam nevoia de aer: oxigen ori aer poluat, de care va intra pe geam, doar sa imi dilate ceva alveolele pulmonare.
Eu: “Aprinde-mi o tigara! Sa stii ca de fima mea ma doare pe mine si nu de pula ta.”
Cu mainile tremurande, aprinde doua fire, pe unul mi-l intinde mie.
El: “Ca sa iti spun sincer, m-am gandit la cele doua femei care lucreaza pentru tine …”
Eu: “Te referi la cele doua care pregatesc trupul defunctului?”
El (fumand tigara cu ochii mijiti spre mine, capul lasat pe spate): “ihm!”
Eu: “No Offens! Eu nu-mi intreb angajatii despre viatza personala. Nu ma intereseaza, nu e treaba mea. Daca au probleme isi iau liber pana rezolva si gata. Iti pot spune despre varsta lor si munca pe care o presteaza. Fatza de care eu nu am nici un repros. Atat stiu!”
El: “Not Taken! Atunci iti voi spune eu. Fumeaza-ti linistita tigara.”
“Doar stau cu mama. Cu informatiile se descurca ea. Brunetele mele, caci asa imi place sa le spun…
(auzi la el, le-a si botezat)
…sunt doua dragalase plinute, cu varsta peste 40 de ani, copii la casele lor, sotii: al uneia alcoolist, al celeilalte plecat pe cand erau mici copiii. Cum crezi ca au ajuns sa lucreze in mediul respectiv? Nu-s proaste, au terminat liceul ambele, cu medii destul de bune. Doar au nimerit rau consortul. Nu au antecedente penale doar rate de platit.
Drept sa-ti spun s-au imprietenit la tine, isi ingrijesc nepotii impreuna. Au aceeasi coafeza, aceeasi culoare naturala a parului, Si-l vopsesc in aceeasi nuanta negru albastrui pentru ca, stii si tu, fiecare femeie se ingrijeste. Au pielea creola, parca ar fi surori, aproape aceeasi inaltime si, amadoua, adora ciocolata. Sa-ti spun si numarul de la incaltaminte?!”
El stinge tigara, eu …observ ca a mea s-a fumat singura.
(…)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu